A szakképző intézmények harmadik csoportja számára az intézmény irányítási folyamatainak hatékonysága és eredményessége áll a minőségfogalom középpontjában. Ez a megközelítés különösen fontos a szabad képzési piac szereplői számára. Hatékonyan szervezett szolgáltatásokat kell fenntartaniuk, ha állni szeretnék a piaci versenyt.
E szakképző intézményekben elsősorban a felső vezetés értékeli az alkalmazott formalizált minőségirányítási rendszer végrehajtását. Ezek esetében szoros kapcsolatot lehet megfigyelni a minőségfogalom és a minőségirányítási rendszer között: az alkalmazott rendszer lehetővé teszi minden olyan szervezeti működés és folyamat figyelemmel kísérését és fejlesztését, amelyek elengedhetetlenek a minőség elérése érdekében. Fontos megjegyezni, hogy a szervezeti folyamatok hatékonyságának és eredményességének javítása gyakran esik egybe a tanárok, szakoktatók és diákok igényeivel is, mivel általában javukra válik, ha a rendszer átlátható, és a folyamatok zökkenőmentes zajlanak. A tanárok és szakoktatók különösen hálásak akkor, ha a minőségirányítás a napi munkájukat teszi egyszerűbbé. A minőségirányítási rendszer fejlesztésével kapcsolatos megfontolások főként a felső vezetés hatáskörébe tartoznak, ami egyre inkább új elektronikus informatikai eszközök bevezetését eredményezi, hogy javítsák a szervezeti folyamatok hatékonyságát és eredményességét.
Kérjük töltse ki a kvízt! |
Kérdések száma: | 1 |
Kísérletek száma: | Korlátlan |
Elérhetőség: | Mindig |
Sikeresség határa: | 75 % |
Visszalépés: | Engedélyezve |