Az üzleti világban a benchmarking (teljesítményviszonyítás)[Szerk8] régóta jelen van, és egyre inkább terjed. A benchmarking módszerrel mérik a termékek, szolgáltatások és gyakorlatok minőségét úgy, hogy az intézmény saját eredményét összevetik a legerősebb versenytárséval, az adott terület legjobb szervezet teljesítményével. Az üzleti életben az erősségek és gyengeségek folyamatos keresését, a rejtett tartalékok feltárását a minőség és a fenntartható versenyképesség kulcsfontosságú elemének tekintik.
A benchmarking segít következetesen és célirányosan keresni új ötleteket, hatásos módszereket, eljárásokat és folyamatokat a saját intézményünkön kívül, hogy ezzel előmozdítsa a belső fejlesztéseket és innovációkat. Ennél fogva a benchmarking középpontjában a saját szervezetünk fejlesztése áll.
27. tábla Gondolatébresztő kérdések és lehetséges további lépések
|
[Szerk8] A benchmark eredetileg a magassági pont (vagy háromszögelési pont) elnevezése, amit arra használnak, hogy a térképen ehhez képest elhelyezzenek egy bizonyos pontot, objektumot stb. (hogy lássák, hol a helye, hogyan viszonyítható a "csúcsokhoz"). A bemérési folyamatot elnevezése “benchmarking”, ezt alkalmazzák a közgazdasági és a humán erőforrás területeken változatlan formában angolul, értelmezése magyarul lehet összemérés/összemérhetőség.
Kérjük válaszolja meg a kérdéseket (használja a Hozzászólás mezőt), és töltse ki a kvízt is! |
Kérdések száma: | 4 |
Kísérletek száma: | Korlátlan |
Elérhetőség: | Mindig |
Sikeresség határa: | 75 % |
Visszalépés: | Engedélyezve |