2.3 Minőségkultúra

A szakképzés számára készült kézikönyv a minőségirányítás és a minőségkultúra fejlesztésére összpontosít. A két fogalom a minőség különböző, a gyakorlatban egymást kiegészítő megközelítését tükrözi.

A minőségirányítás egyenértékű a tervezett minőségcélok folyamatos felülvizsgálatával, minőségügyi tevékenységek koordinált ellenőrzésével és összehangolásával. Az  adatgyűjtésre megbízható és ellenőrzött eszközöket alkalmazva, a minőségirányítás figyelemmel kíséri, értékeli és ellenőrzi a bemeneti és kimeneti tényezők minőségre gyakorolt hatását. A minőségirányítás mérésekre, tényekre és számadatokra alapozott, úgynevezett „kemény” módszer.

A minőségkultúra „puha” fogalom, amit a szakképző intézmény munkatársainak jellemző hozzáállása és viselkedése határoz meg. A minőségkultúra a minőségirányításra épül, jól működő összjáték a minőségügyi rendszer és az intézmény munkatársai között, akik a szakszerű irányítás mellett a minőség elkötelezett híveivé válnak. A minőségkultúra lényege az egyének elköteleződése a szakképzés minősége iránt.

 

5. tábla Gondolatébresztő kérdések és lehetséges további akciók

  1. A felsoroltak közül mely belső minőségirányítási feladatok működnek jól az Ön intézményében? 
  2. Mely területeken lenne szükség további lépésekre?
  3. Milyen előnyökkel jár a belső minőségirányítás az Ön intézményében?
  4. Létezik-e kapcsolat a minőségirányítás és a minőségkultúra között az Ön intézményében?

 


 

Kérjük válaszolja meg a kérdéseket (használja a Hozzászólás mezőt), és töltse ki a kvízt is!

 

2.3 Minőségkultúra

Kérdések száma:2
Kísérletek száma:Korlátlan
Elérhetőség:Mindig
Sikeresség határa:75 %
Visszalépés:Engedélyezve