A képesítések kidolgozásának és osztályozásának nemzeti vagy ágazati szintű eszköze, amely olyan kritériumrendszer alapján jött létre, amelynek segítségével meg lehet határozni a képzési szinteket és a tanulás kimeneti eredményeit. Vagy: a tanulási eredmények szintjeinek megadott kritériumrendszer szerinti meghatározása abból a célból, hogy integrálja az oktatási alrendszereket és elősegítse a képesítések átláthatóságát, minőségét, folyamatos fejlesztésüket és a képesítésekhez való hozzáférést a munkaerőpiac és a civil társadalom elvárásaihoz igazítva. Megjegyzés: a képesítési keretrendszer a következő célokat szolgálhatja: a tudás-, a készség- és a kompetencia-szintek egységes nemzeti meghatározása, az oktatás minőségének javítása; a képesítéseket összehangoló és integráló rendszer megalkotása, lehetővé téve ezzel az azonos szinthez rendelt képesítések összehasonlítását; a tanuláshoz való hozzáférés elősegítése, közvetítés a tanulási folyamatok és eredmények között. Forrás: Cedefop, 2008; European Parliament and Council of the European Union, 2008; OECD 2007.
A kifejezés nincs kapcsolva egyetlen tartalomhoz sem.