3.5.2 Benchmarking

Az üzleti világban a benchmarking (teljesítményviszonyítás)[Szerk8] régóta jelen van, és egyre inkább terjed. A benchmarking módszerrel mérik a termékek, szolgáltatások és gyakorlatok minőségét úgy, hogy az intézmény saját eredményét összevetik a legerősebb versenytárséval, az adott terület legjobb szervezet teljesítményével. Az üzleti életben az erősségek és gyengeségek folyamatos keresését, a rejtett tartalékok feltárását a minőség és a fenntartható versenyképesség kulcsfontosságú elemének tekintik.

A benchmarking segít következetesen és célirányosan keresni új ötleteket, hatásos módszereket, eljárásokat és folyamatokat a saját intézményünkön kívül, hogy ezzel előmozdítsa a belső fejlesztéseket és innovációkat. Ennél fogva a benchmarking középpontjában a saját szervezetünk fejlesztése áll.

 

27. tábla Gondolatébresztő kérdések és lehetséges további lépések

  1. Van-e az ön intézményények a folyamatos minőségfejlesztésre kiterjedő hosszú távú fejlesztési terve?

  2. Hogyan elemezné a várható tendenciákat és a saját szervezetük számára ezekből adódó lehetőségeket?

  3. Mit gondol, mi intézménye speciális erőssége?

  4. Ismer-e olyan versenytársat, amely viszonyítási alap lehet saját szakképző intézménye számára?

 


 [Szerk8] A benchmark eredetileg a magassági pont (vagy háromszögelési pont) elnevezése, amit arra használnak, hogy a térképen ehhez képest elhelyezzenek egy bizonyos pontot, objektumot stb. (hogy lássák, hol a helye, hogyan viszonyítható a "csúcsokhoz"). A bemérési folyamatot elnevezése “benchmarking”, ezt alkalmazzák a közgazdasági és a humán erőforrás területeken változatlan formában angolul, értelmezése magyarul lehet összemérés/összemérhetőség.


 

Kérjük válaszolja meg a kérdéseket (használja a Hozzászólás mezőt), és töltse ki a kvízt is!

 

3.5 A tervezés 2.0-ás változata: egységes (következetes) fejlesztési terv létrehozása

Kérdések száma:4
Kísérletek száma:Korlátlan
Elérhetőség:Mindig
Sikeresség határa:75 %
Visszalépés:Engedélyezve