A szakképzés számára készült kézikönyv a minőségirányítás és a minőségkultúra fejlesztésére összpontosít. A két fogalom a minőség különböző, a gyakorlatban egymást kiegészítő megközelítését tükrözi.
A minőségirányítás egyenértékű a tervezett minőségcélok folyamatos felülvizsgálatával, minőségügyi tevékenységek koordinált ellenőrzésével és összehangolásával. Az adatgyűjtésre megbízható és ellenőrzött eszközöket alkalmazva, a minőségirányítás figyelemmel kíséri, értékeli és ellenőrzi a bemeneti és kimeneti tényezők minőségre gyakorolt hatását. A minőségirányítás mérésekre, tényekre és számadatokra alapozott, úgynevezett „kemény” módszer.
A minőségkultúra „puha” fogalom, amit a szakképző intézmény munkatársainak jellemző hozzáállása és viselkedése határoz meg. A minőségkultúra a minőségirányításra épül, jól működő összjáték a minőségügyi rendszer és az intézmény munkatársai között, akik a szakszerű irányítás mellett a minőség elkötelezett híveivé válnak. A minőségkultúra lényege az egyének elköteleződése a szakképzés minősége iránt.
5. tábla Gondolatébresztő kérdések és lehetséges további akciók
|
Kérjük válaszolja meg a kérdéseket (használja a Hozzászólás mezőt), és töltse ki a kvízt is! |
Kérdések száma: | 2 |
Kísérletek száma: | Korlátlan |
Elérhetőség: | Mindig |
Sikeresség határa: | 75 % |
Visszalépés: | Engedélyezve |