Ugrás a tartalomra
Címlap
Tudástár
Eredmények
IMM képzés
Interaktív QM kézikönyv
Minőségmenedzsment Eszköztár
it
en
hu
es
Kövess
Címlap
>
Tudástár
>
Minőségmenedzsment
>
A belső minőségirányítás és a minőségkultúra támogatását szolgáló kézikönyv
A belső minőségirányítás és a minőségkultúra támogatását szolgáló kézikönyv
Köszönetnyilvánítás a Cedefop – Európai Szakképzés-fejlesztési Központ-nak ›
A hozzászóláshoz
be kell jelentkezni
Tartalomjegyzék
Köszönetnyilvánítás a Cedefop – Európai Szakképzés-fejlesztési Központ-nak
Előszó
Köszönetnyilvánítás
Vezetői összefoglaló
1. fejezet – A szakképzés minőségügye Európában
1.1 A jól képzett munkaerő iránti növekvő igény
2. fejezet – Minőségirányítás és minőségkultúra
2.1 A belső minőségirányítás területei
2.2 A szakképző intézmény alapvető minőségirányítási feladatai
2.3 Minőségkultúra
3. fejezet – Irány a minőség: a minőségciklus alkalmazása
3.1 A jobb minőség elérését célzó tevékenységek megtervezése
3.2 Tedd meg, és ellenőrizd, hogy mit értél el
3.2.1 Minőségirányítás és a minőség a szakképző intézményben
3.2.2 A tanítás és tanulás minőségének figyelemmel kísérése
3.3 Mérje az eredményeket és az előrehaladást
3.3.1 Célzott adatgyűjtés
3.3.2 A belső és külső érintettek visszajelzéseinek összegyűjtése
3.3.3 Munkatársi értékelés és a munkatársak teljesítményének mérése
3.3.4 Önértékelés és belső ellenőrzés
3.3.5 Az érintettek részvétele az önértékelésben
3.3.6 A mérési eredmények közzététele
3.4 Változtatás és javítás elemzéssel és stratégiával
3.4.1 Tanulás, a minőségre ható tényezők elemzésével
3.4.2 A változás előkészítése
3.4.3 Fejlesztési terv készítése
3.4.4 Készen állunk a változásra?
3.5 A tervezés 2.0-ás változata: egységes (következetes) fejlesztési terv létrehozása
3.5.1 Ismerjék fel erősségeiket és gyengeségeiket – lehetőségeiket és a veszélyeket
3.5.2 Benchmarking
4. fejezet – A minőséget befolyásoló belső horizontális elemek a szakképzésben
4.1 A minőségirányítás szervezeti felépítése
4.2 A vezetés és a részvétel egyensúlya
4.3 Információ és kommunikáció
4.4 Folyamatirányítás
4.5 A dokumentáció kezelése
5. fejezet – A minőség külső tényezői
5.1 Együttműködés a külső érdekeltekkel
5.2 A minőség a munka világával való együttműködésben
5.3 Együttműködés és hálózatépítés más oktatási intézményekkel
5.4 Nemzetközi együttműködés és kölcsönös partneri felülvizsgálat (peer review)
5.5 Akkreditáció/külső elismerés
5.6 Az ágazati minőségügyi modellek hozzáadott értéke
6. fejezet – Irány a minőség kultúrájának megteremtése felé!
6.1 Keressük a központi értékeket: a minőség különböző megközelítései
6.1.1 Középpontban: a munka világa
6.1.2 Középpontban: a diákok szükségletei
6.1.3 Középpontban: a szervezeti folyamatok hatékonysága és eredményessége
6.2 A vízió és a küldetés meghatározása a közös értékek alapján
7. fejezet – Kezdődhet a minőségügyi fejlesztés (A minőségfejlesztés tevékenységeinek el-/beindítása)
7.1 Kiinduló pont: az önértékelés
7.2 Az önértékelés bevezetése szakképző intézményében
8. fejezet – Tenni vagy nem tenni?
Rövidítések jegyzéke
Bibliográfia
Letöltések
Fogalomtár
Search in Glossary
Akkreditációs testület
Bizonyítvány/diploma/cím
Digitális kompetencia/digitális írástudás
Digitális szakadék
E-learning
Élethosszig tartó tanulás
Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer (ECVET)
Felnőttképzés, továbbképzés
Képesítések átláthatósága
Képesítési keretrendszer
Képesítési rendszer
Képzési szintek
Kompetencia
Közoktatási vagy szakképzési programok akkreditálása
Kreditrendszer
Kvalifikáció, képzettség
Magán- vagy alapítványi intézmények által kínált oktatási programok akkreditálása
Minőség
Minőség-ellenőrzés
Minőség-menedzsment
Minőségbiztosítás
Minőségbiztosítás a szakképzésben
Minőségfejlesztés
Minőségkultúra
Minőségmérés (minőségértékelés)
Minőségmutatók (indikátorok)
Minőségügyi felülvizsgálat
Munkahelyen kivüli szakképzés
Munkahelyi szakképzés
Nem-formális tanulás
Oktatási szolgáltatók
Szakképzés minőség-menedzsmentje
Szakképzés rendszere
Szakképzés tervezése és kivitelezése
Szakképzési minőségbiztosítási nemzeti referenciapont
Szakképzési szolgáltatók minősége
Szakképzési szükségletek elemzése
Szakoktató
Tanár
Tanártovábbképzés
Tankötelezettség, kötelező oktatás
Tanterv
Tanulás eredményeinek átválthatósága
Tanulás eredményeinek elismerése
Tanulási eredmények
Tanulási eredmények értékelése
Tanulási utak
Tanulmányi eredmények értékelése
Tanuló szervezet
Távtanulás
Végzettségek kölcsönös elismerése
Galériák
E10 multiplier
Többi Galéria...
Partnerek