A szakképzés számára készült kézikönyv a minőségirányítás és a minőségkultúra fejlesztésére összpontosít. A két fogalom a minőség különböző, a gyakorlatban egymást kiegészítő megközelítését tükrözi.
A minőségirányítás egyenértékű a tervezett minőségcélok folyamatos felülvizsgálatával, minőségügyi tevékenységek koordinált ellenőrzésével és összehangolásával. Az adatgyűjtésre megbízható és ellenőrzött eszközöket alkalmazva, a minőségirányítás figyelemmel kíséri, értékeli és ellenőrzi a bemeneti és kimeneti tényezők minőségre gyakorolt hatását. A minőségirányítás mérésekre, tényekre és számadatokra alapozott, úgynevezett „kemény” módszer.
A minőségkultúra „puha” fogalom, amit a szakképző intézmény munkatársainak jellemző hozzáállása és viselkedése határoz meg. A minőségkultúra a minőségirányításra épül, jól működő összjáték a minőségügyi rendszer és az intézmény munkatársai között, akik a szakszerű irányítás mellett a minőség elkötelezett híveivé válnak. A minőségkultúra lényege az egyének elköteleződése a szakképzés minősége iránt.
5. tábla Gondolatébresztő kérdések és lehetséges további akciók
  | 
| 
 Kérjük válaszolja meg a kérdéseket (használja a Hozzászólás mezőt), és töltse ki a kvízt is!  | 
| Kérdések száma: | 2 | 
| Kísérletek száma: | Korlátlan | 
| Elérhetőség: | Mindig | 
| Sikeresség határa: | 75 % | 
| Visszalépés: | Engedélyezve |