2017. augusztus 29-én került megrendezésre a projekt záró rendezvénye Budapesten, szakképzésben dolgozó tanárok, intézményvezetők, szoftver fejlesztők és minőségügyi szakértők részvételével.
A projekt partnerek fenntarthatósági tervet készítettek és megállapodtak abban, hogy a projekt minden termékét legalább 5 éven át szabadon elérhetővé teszik a projekt portálon, ami projekt termékeit használó OpenQAsS közösséget szolgáló online felület. Ezen közösség magja a partnerek intenzív tevékenységének köszönhetően a rendezvényeken, konzultációkon alakult ki.
A projekt ezen fázisában az Intézményi minőségmenedzser képzést akkreditálták.
A 7. fázis eredményienk összefoglalója itt található: O7_OpenQAsS_Community.pdf. További részletek olvashatók a 7. hírlevélben: 7th OpenQAsS newsletter.
A CEDEFOP Kézikönyv az eltérő szükségleteknek megfelelően különböző módokon került bevezetésre:
Az Intézményi minőségmenedzser kurzus nagymértékben interaktív. A felhasználók személyes jegyzeteket fűzhetnek az egyes leckékhez, és a Kézikönyv tartalmán alapuló kvízkérdéseket is tartalmaz a kurzus. Ezek a kvízek az alapjai az Intézményi minőségmenedzser vizsgának. A Kézikönyv adja meg az IQAM kurzus elméleti alapját, de mindezt kiegészítik a jegyzetek és értékelések.
A 6. fázis eredményeinek összefoglalója itt található: O6_OpenQAsS_Interactive_Quality_Manual.pdf
További részletek olvashatók az OpenQAsS hírlevél 6. számában - szerkesztette Ken Currie (CAPDM Ltd., U K).
Az Intézményi Minőségmenedzser képesítést adó kurzus kifejlesztése és bevezetése az OpenQAsS ötödik fázisának eredménye. A program tervezésekor a hangsúly a szakképzésben tevékenykedő minőségügyi vezetők valós igényeire tevődött. Ezeket a követelményeket a tanárok körében 5 országban (Magyarország, Olaszország, Írország, Skócia és Spanyolország) végzett felmérések alapján gyűjtöttük össze.
Az 5. fázis eredményeinek összefoglalója itt található: O5_Institutional_Quality_Manager_Course.pdf
További részletek olvashatók az OpenQAsS hírlevél 5. számában - szerkesztette Mary Cleary (ICS, IRL).
Az OpenQAsS projekt O4 eredménye egy nyílt forráskódú minőségbiztosítási eszköztár kifejlesztése, szakképző iskolák és intézmények minőségbiztosítási rendszerének támogatására. Két felbukkanó akadályt kellett leküzdeni, még az Eszköztár kifejlesztése előtt: (1) szükséges a „minőség” fogalmának meghatározása a tanári szakmának és felelősségének kontextusában, és (2) szükséges egy, a gyakorlathoz és a meglévő rendszerekhez illeszkedő specifikus eszköztár.
A 4. fázis eredményeinek összefoglalója itt található: O4_OpenQAsS_Toolkit_EQOS.pdf
További részletek olvashatók az OpenQAsS hírlevél 4. számában - szerkesztette Ken Currie (CAPDM Ltd., U K).
A konzorcium egyik fő célkitűzése, hogy létrehozzon egy - a szakképzésben dolgozó tanárokból és oktatókból álló - online közösséget annak érdekében, hogy leendő felhasználókként aktívan bevonják őket az OpenQAsS projekt oktatásra fókuszáló minőségbiztosítási eszköztárának fejlesztésébe. A projekt keretében egy minőségbiztosítással kapcsolatos internetes tudástár is kiépül, melynek megvalósítása szintén a többnyelvű online együttműködési platformon történik.
A 2. fázis eredményeinek összefoglalója itt található: O2_Teachers_Requirements_against_OpenQAsS.pdf
További részletek a letölthető tanulmányokban, és az OpenQAsS hírlevél 2. számában - szerkesztette Hartyányi Mária, iTStudy Hungary Kft.
Minőségbiztosítási kultúra gyorsan terjed az európai oktatási rendszerekben, ami részben a sajátos, és legújabb nemzeti jogszabályi előirányzatoknak köszönhető. A legtöbb vizsgált országban a jogi keretek tekintetében is megjelent a minőségbiztosítás a szakképzési rendszerben 2012-ben és 2013-ban. Ennek az időszerűsége alátámasztja az OpenQAsS projekt létjogosultságát.
Az 1. fázis eredményeinek összefoglalója itt található: O1_QA System in the practice of the European VET institutions.pdf
További részletek a letölthető tanulmányokban, és az OpenQAsS hírlevél 1. számában - szerkesztette Giovanni Fulantelli, National Research Council Institute (CNR Italy).