A projekt keretében a UAH (Universidad De Alcala) szervezte meg a hatodik konzultációt a spanyol szakoktatásban érdekeltekkel (magán-, állami alapítású magán-, illetve állami iskolákból).
A konzultáció céljai
- Az EQAVET és az európai finanszírozású OpenQAsS projekt bemutatása.
A kérdőív lehetőséget adott a réztvevőknek, hogy további megjegyzéseket vagy javaslatokat tegyenek a kérdőívben nem szereplő témákban is, ill. olyan szempontokat vessenek fel, melyek érdemesek későbbi megvitatásra.
Tapasztalatok
- téma iránti kellő érdeklődés
- minőségbiztosítási rendszerek megvitatásának és összehasonlításának lehetősége
- új eszközök tesztelési lehetőségének hiánya
Megjegyzések
- A RAV (Önértékelő Riport) erőssége a teljesítménymérési adatok szolgáltatása, mely lehetővé teszi a saját iskola összehasonlítását a többi hasonló helyzetűvel.
- A nehézséget a folyamat irányítása okozza.
- Az iskolákban még mindig a Fordista modellt részesítik előnyben, a rugalmasság megtapasztalása szükséglet.
- A fejlesztési tervek kidolgozásához be kell vonni az embereket, ez nélkülözhetetlen egy iskolán belüli, ill. iskolák közötti kommunikációs rendszer fejlesztéséhez.
- Létfontosságú minden pedagógiai mozzanat kiértékelése, a RAV (Önértékelő Riport) meggyózhet minket a pedagógiai modell megoszthatóságáról a tanárok és szülők között.