Kövess
Kérdés:
Miért szükséges rangsorolni a stratégiai tervezés céljait a szakképző intézmény esetében?
Rangsorolás hiányában jóval nehezebb meghatározni a stratégia tervezés legmegfelelőbb és leghatékonyabb célkitűzéseit.
A szakképző intézmény általában összetett szervezet, amely a stratégiai tervezés során jellemzően nem egyetlen célt tűz ki maga elé.
A szakoktatás érdekeltjeinek is szükséges ismerni a stratégia tervezés rangsorolását.
A rangsorolás nem szükséges, csupán ajánlott, mivel ezáltal a stratégiai célok könnyebben megvalósíthatóak.
Válasz:
Melyik három kérdésre kaphatunk választ a minőségirányítási stratégia megtervezésekor?
Milyen gyakran kell értékelni a tanulókat?
Hogyan érhetőek el a kitűzött célok, kivel, mikorra?
Milyen erőforrások szükségesek a célok eléréséhez?
Mit szeretnénk elérni?
Mik a feladatkörök szétosztásának feltételei?
Miként választható ki a legmegfelelőbb tanítási módszer?
Párosítsa össze a stratégiai tervezés során az egymáshoz szorosan kapcsolódó elemeket és folyamatokat!
Az önálló tanulás erősítése
Útmutatók, feladatsorok kidolgozása
Szükséges tananyagok fejlesztése
E-learning tananyagok alkalmazása
A tanítási folyamat korszerűsítése
Mi NEM jellemző az indikátorokra?
Kézzelfoghatóak és mérhetőek.
Visszatükrözik az elérni kívánt szintet.
Közösen elfogadott alapelveken nyugszanak.
Konkrét célokhoz viszonyítottak.
Melyik a legfontosabb stratégiai tervezési cél?
Az önálló tanulás erősítése.
A stratégiai tervezés megfeleltethetősége.
Egy egyértelmű és átlátható minőségbiztosítási rendszer megteremtése.
A tanítás és tanulás folyamatának stratégiai megtervezése.
Az intézmény jövőbeli elképzeléseinek nagyvonalú bemutatása.