A projekt keretében az iTStudy Hungary szervezett egy konzultációt a magyar szakoktatásban dolgozó tanárokkal.
A konzultáció céljai
A kutatásokból vett másik következtetés, hogy a tanárok minőségmutatói a tanulók eredményességére ugyan ellentmondásos hatást gyakorolnak, de az kijelenthető, hogy a tanár szerepe sokkal fontosabb, mint pl. az iskolaszervezet, a vezetés, vagy az anyagi feltételek!
“Az én minőségbiztosításom belém van építve” (Lannert Judit nyomán Szeverényi Irmától)
A gyerekek eredménye és a tanárok óraszervezése (felkészülés – óratervezés) között erős pozitív korreláció van. A termék nem az eredmény. Az a legfontosabb, hogy a gyerek hogyan éli meg az egész tanulási folyamatot.
Ami az oktatás minőségét illeti, a kutatások tisztán mutatják, hogy mennyi minden múlik a tanárokon, akik sokféle "okos" eszközt ismernek, használnak, ami élvezetesebbé, hatékonyabbá teszi a tanítást és tanulást egyaránt. 8 meghatározó tényezőt állapítottunk meg, ami alapvetőleg meghatározza a tanári munka minőségét.
A megbeszélés során kiderült, hogy tovább kell dolgozni a tanári gyakorlat támogatásán és a tanárok képzésén. Számos jó gyakorlatot láttunk az IKT eszközök használatára mind tanáriban, mind a tanórákon.
Csatolmány | Méret |
---|---|
E5_2nd_Consultation_Evaluation_report_EN.pdf | 1.04 MB |
E5_2nd_Consultation_Program_HU.pdf | 230.64 KB |