A projekt keretén belül az AICA (Associazione Italiana per l'lnformatica e il Calcolo automatico) szervezte a második konzultációt az olasz szakoktatásban dolgozó tanárokkal.
A találkozó céljai
- A Minőség fogalma, a RAV (Önértékelő Riport), a ReQuS (minőségi iskoláért hálózat) és az európai finanszírozású OpenQAsS projekt bemutatása.
- Kérdések vetődtek fel a tanári konzultáción a tervezett szoftver tervezésével és fejlesztésével kapcsolatban.
A kérdőív lehetőséget adott a réztvevőknek, hogy további megjegyzéseket vagy javaslatokat tegyenek a kérdőívben nem szereplő témákban is, ill. olyan szempontokat vessenek fel, melyek érdemesek későbbi megvitatásra.
Tapasztalatok
- téma iránti kellő érdeklődés
- minőségbiztosítási rendszerek megvitatásának és összehasonlításának lehetősége
- új eszközök tesztelési lehetőségének hiánya
Megjegyzések
- A RAV (Önértékelő Riport) erőssége a teljesítménymérési adatok szolgáltatása, mely lehetővé teszi a saját iskola összehasonlítását a többi hasonló helyzetűvel.
- A nehézséget a folyamat irányítása okozza.
- Az iskolákban még mindig a Fordista modellt részesítik előnyben, a rugalmasság megtapasztalása szükséglet.
- A fejlesztési tervek kidolgozásához be kell vonni az embereket, ez nélkülözhetetlen egy iskolán belüli, ill. iskolák közötti kommunikációs rendszer fejlesztéséhez.
- Létfontosságú minden pedagógiai mozzanat kiértékelése, a RAV (Önértékelő Riport) meggyózhet minket a pedagógiai modell megoszthatóságáról a tanárok és szülők között.